Dubnová AdParáda, ve které hodnotí uplynulý měsíc v reklamě členové ADC Czech Republic, našla svého vítěze ve velmi svěží práci agentury Kaspen/Jung von Matt pro vlajkového klienta Budvar. Spot z produkce dua Wolfberg velmi úspěšně promuje hořký ležák Budvar 33. Solidní stříbro získala poctivě zakouřená kampaň agentury Outbreak pro dodavatele energií Alpiq pod heslem Nejsem fosil. Třetí místo a pomyslný bronz pak putuje do agentury McCann, která pro Air Bank zaznamenala videokonferenci dvou bankéřů na pozadí vládních omezení.
Kompletní pořadí včetně hodnocených spotů si můžete prolétnout v tomto článku, nicméně všichni chceme hlavně slyšet názory porotců na konkrétní práce - a proto spěcháme na své oblíbené streamovací platformy, kde je v rámci podcastu ADC Kitchen zprostředkuje tradiční osazení moderátorů Karas & Přibyl:
Soundcloud: https://soundcloud.com/adckitchen
Spotify: https://spoti.fi/2PjpeJd
Apple Podcasts: https://apple.co/2ORIpuL
---
Pořadí dubnové AdParády
1. Kaspen/Jung von Matt - Budvar 33 (7.64)
Pivovar Budějovický Budvar spustil kampaň na nový hořký ležák Budvar 33, který se od letoška prodává v maloobchodech v lahvích i plechovkách. Oslovit má především ty zákazníky, kteří se značce doposud vyhýbali. Nápad pochází od dvorní agentury Budvaru Kaspen/Jung von Matt, produkci zajistilo duo Wolfberg.
2. Outbreak - Alpiq (7.09)
Švýcarský producent bezuhlíkové energie se českému trhu představuje první kampaní od Outbreaku. Spot upozorňuje na množství uhelného kouře, který spotřebiče za dobu používání produkují a lidé ho nevědomě dýchají. Slogan Nejsem fosil upozorňuje na to, že Alpiq má ve svém portfoliu zelenou elektřinu, díky které už si spotřebitelé dál škodit nemusí. Spot režíroval Petr Krejčí.
3. McCann Prague - Air Bank (5.91)
Prostřednictvím kampaně Jsme úplně online chce Air Bank připomenout, že její klienti mohou naprostou většinu věcí vyřešit bez nutnosti návštěvy pobočky – přes své internetové bankovnictví nebo mobilní aplikaci My Air. Na přípravě televizní kampaně, která zahrnuje dva spoty, se tradičně podílela reklamní agentura McCann, produkci zajišťoval Filmservice a režie se opět ujal Martin Přikryl.
4. OAK - Bageterie Boulevard (5.55)
První prací z dílny OAK (One of A Kind) je dobročinný projekt pro Bageterie Boulevard. Řetězec spotem představuje svou budoucí komunikační platformu Plán B, kterou se chce profilovat jako značka, které záleží na vyváženém životním stylu, do něhož patří dobré jídlo i pravidelný pohyb. Spot zachycuje netradiční angažmá mistra Evropy a vicemistra světa horských kol Kristiána Hynka, ten s týmem cyklistů každý den vyráží s batohy plnými polévky za pracovníky míst odběrů testovacích vzorků na koronavirus. Pod heslem Jedeme k těm, kteří jedou dál Hynek vyzývá další sportovce, aby se též zapojili. Spot režíroval Tomáš Brožek.
5. WMC|Grey - GSK (5.00)
Společnost GlaxoSmithKline (GSK), stojící za značkami jako Voltaren, Sensodyne, Otrivin, Panadol nebo Centrum, se ve své marketingové komunikaci rozhodla ocenit práci lidí v první linii. Do televize tak nasadila děkovný spot. Spot vznikl v agentuře WMC|Grey ve spolupráci s režisérem Jakubem Žídkem. GSK doplňuje kampaň rozdáním 35 tisíc balíčků vitamínů seniorům, dobrovolníkům a kurýrům.
6. Yinachi - Staropramen (4.80)
Další ze spotů reagujících na současnou situaci, který vznikl spontánně a nahrazuje původně plánovanou kampaň Staropramenu. Hynek Čermák v něm konstatuje, že i když je tato doba opravdu zvláštní, lidé by měli držet spolu a těšit se na návrat k normálu – třeba do divadla nebo hospody. Reklama upozorňuje i na projekt Zachraň hospodu. Video pochází z dílny Agentury Yinachi.
7. Espresoo Communication - CNN Prima News (4.64)
Ještě před spuštěním televize CNN Prima pokračovala v kampani stavějící na zásadních momentech, které ovlivnily běh světových dějin i českého národa - havárie v Černobylu, pád berlínské zdi, 17. listopad na Národní třídě, hokejové Nagano, útok na newyorská Dvojčata, záplavy v Česku. Jejich připomínkou chtěla zdůraznit rychlé a přesné zpravodajství CNN. Kreativní koncept kampaně pochází od agentury Espresoo, část kampaně na sociálních médiích pak vznikla ve spolupráci s Ondřejem Hüblem.
8. Isobar - Krušovice (4.55)
Značka Krušovice vypustila druhou a třetí aktualizaci spotu ze série „Naše království“, v níž dočasně změnila claim na „Tvoje království“. Pod heslem „společně zvládneme cokoliv“ vyzývá příznivce značky k tomu, aby pod #nasekralovstvi sdíleli příspěvky z období karantény. Staví tak na příbězích reálných lidí. Právě vybranými záběry a snímky je spot aktualizován. Spot vznikl ve spolupráci s reklamní agenturou Isobar a agenturou Bistro Social, která zajišťuje příspěvky ze sociálních sítí.
9.-10. Wunderman Thompson - Innogy (3.27)
Innogy v době koronaviru narychlo změnila svou reklamní kampaň. Nový spot, byl natočen na mobilní telefon hercem Pavlem Šimčíkem, který je tváří dlouhodobé komunikace. Základním cílem kampaně je efektivně informovat zákazníky o současných možnostech komunikace se značkou. I Innogy si vybralo cestu improvizované ale včasné komunikace, která přináší zákazníkům potřebný obsah.
9.-10. Hullabaloo - Bohemia Chips (3.27)
Koncept Nové pověsti české, od Hullabaloo, má za cíl omladit tradiční značku Bohemia Chips. Jde o kombinaci tradičních hodnot na jedné a zábavy a chutě na druhé straně. Koncept má přilákat mladší cílovou skupinu a zároveň oslovit i tradiční konzumenty. Agentura připravila 360° komunikační kampaň, jejíž součástí jsou i čtyři televizní spoty, které budou nasazené v různých obdobích roku. Režie i voiceveru se ujal Petr Čtvrtníček.