Měsíc se s měsícem sešel a stejně tak se sešli zkušení členové českého Art Directors Clubu, aby ze silné desítky červnových kampaní sestavili pořadí další AdParády. Jako obzvláště vypečený ohodnotili porotcové spot pro Rohlík.cz od kreativní dvojice Wilhelm Kinga a ocenili ho prvním místem. Na druhé nástupiště dojela letní kampaň Českých drah od jejich dvorní agentury Havas, třetím místem se pak mohou těšit v Prague City Tourism, pro které jejich incomingový spot vytvořili Brainz Studios.
Jak si jistě pozorný čtenář všimne, chybí nám ve výčtu sedm dalších příček - ty najdete pěkně srovnané tady dole v článku. Ještě poutavější je ale ústní průvodka červnovým vydáním AdParády se slovním komentářem vybraných hodnotitelů, kterou tradičně připravili metodou asynchronního dabingu Pavel Wilhelm Přibyl a Miky Karas. Pokud vás zajímá, jak si Wilhelm poradil se střetem zájmů při komentování své vlastní vítězné práce, nalaďte se na naše podcasty, které jako tradičně najdete na všech oblíbených streamovacích platformách.
Soundcloud: https://soundcloud.com/adckitchen
Spotify: https://spoti.fi/2PjpeJd
Apple Podcasts: https://apple.co/2ORIpuL
Kompletní pořadí červnové AdParády
Online supermarket Rohlík uvedl nový dvouminutový reklamní spot. Cílem imageové reklamy s filmovou poetikou je oslavit dobré jídlo, pozitivní charakter lidí i návrat ke kořenům. Hudební podkres tvoří na míru upravená píseň Superstion od Jamese Harriese. Spot vznikl ve spolupráci s kreativním duem Wilhelm Kinga. Produkci zajistila společnost Bistro Films. Režie se ujal Marek Partyš.
Za zábavou i do přírody s aplikací Vlakem na výlet láká po koronavirové přestávce nová kampaň Českých drah. Zápletka televizního spotu se inspirovala jedním z výletů, které aplikace nabízí. Trojan v roli pankáče jede s rodinou na Punkvu. Tatínek, který čte punk odjakživa jako pank, se na to náležitě vybaví. Produkci zabezpečila agentura Total HelpArt, režie se ujal Ondřej Trojan.
3. Brainz Studios - Prague City Tourism
Městská firma Prague City Tourism zve v nové kampani od Brainz Studios české turisty na návštěvu hlavního města. Tváří komunikace je Matěj Ruppert, herec a zpěvák kapely Monkey Business. Spot je součástí marketingové kampaně na podporu cestovního ruchu V Praze jako doma. Kampaň byla vytvořena ve spolupráci s filmovou produkcí Boogie Films. Natáčení probíhalo v režii Novák & Nguyen.
Na konci června McDonald’s zveřejnil imageový spot, kterým značka uvádí svůj nový koncept, ten se postupně promítne do celé komunikace fast foodu. Ptáček, který poletuje u restaurace, pozoruje život lidí kolem a oslavuje malé radosti, co nás denně potkávají. Příběh s velkým poselstvím o malých věcech. Právě díky nim pak může, jak říká claim, každý den chutnat skvěle. Komunikaci tradičně navrhlo DDB. Produkci zabezpečil Bistro Films pod režisérskou taktovkou Marka Partyše.
5. Brain One - Direct pojišťovna
Direct pojišťovna spustila novou kampaň, ve které kompletně změnili vizuální styl. Spoty, které byly stříhané z papíru, nahradili hranými scénkami. Ve třech video spotech se herci ocitají na prvním rande. Hlavní myšlenkou je, že by se člověk neměl spokojit jen tak s někým. Samozřejmě nejen v životě, ale taky při výběru pojišťovny. Kreativní koncept vytvořila agentura Brain One. Natáčení se chopila produkce Bumerang Film ze Zlína, spoty režíroval Štěpán Fok Vodrážka. https://www.youtube.com/watch?v=2KXS0RuhlC4&feature=emb_logo
Nealkoholické pivo Birell spustilo novou kampaň, která koncepčně navazuje na strategii komunikace značky, jejíž mottem je „Chuť zážitků“. V TV spotu se inspirovali postavou dědy Homolky z filmu Ecce homo Homolka. V reklamě tak zaznívá jeho známý monolog oslavující krásu a nádheru souznění s přírodou, který doprovázejí záběry na výlet, koupačku či relax v trávě. Kreativa je dílem agentury VCCP Prague. O produkci se postarala společnost Armada Films. Režie se ujal Tomáš Řehořek.
Sex není jedinou cestou k dítěti, rodičem se může člověk stát i díky pěstounství. To ukazuje nový spot kampaně Díky pěstounství. Spolek Dobrý start usiluje o rozšíření pěstounství, komunikací chce zdůraznit, že děti mohou přicházet do rodin různými cestami, láskou ale naplní život úplně stejně. Autorem spotu je režisér Jan Látal s agenturou Nice!
Agentura WMC Grey vytvořila kampaň na nový produkt Bohemia Sekt Ice – první Bohemia Sekt, který se servíruje na ledu. Propojujícím prvkem celé komunikace je claim Led nás spojuje. Hlavní ledový benefit dramatizuje letní atmosféra v kombinaci s párty mladých lidí na ledových krách za doprovodu chytlavé hudby. Cílem kampaně je omladit značku a celkově odlehčit komunikaci. Produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Prokopem Motlem.
Kofola se rozhodla zaměřit na restart ochromené gastronomie a zákazníky zve do opět otevřených podniků. Součástí kampaně je mapa otevřených gastro podniků na webech KdeVoniKofola.cz a KdeVoniaKofola.sk, a nová aplikace Voňavé pozdravy, která návštěvníkům hospůdek umožní zdarma posílat papírové i elektronické pohlednice. Design pohlednic zachoval typické prvky letních pozdravů a „pohlednicový“ humor s cílem, aby si v aplikaci každý našel pohled, který ho chytí za srdce – jako když si vybírá z pohlednicového stojanu na dovolené. Kampaň je dílem agentury WMC Grey.
10. Isobar - Generali Česká pojišťovna
Generali Česká pojišťovna vsadila na autentické lidské tváře i příběhy. V kampani „Každý z nás je jeden z vás“ pomáhají lidem s jejich problémy právě zástupci skutečných poradců, reální odborníci z vlastní obchodní sítě. Ve spotech je znázorněno, jak jednoduché je obrátit se s žádostí o radu na poradce. Kampaň navrhla reklamní agentura ISOBAR, spotů se ujal režisér Roman Valent s produkčním studiem Armada Films.