ADC vydává pátý díl pořadu Brandminton, kde si klienti zkouší role kreativců. Tentokrát své síly poměřili Petra Holá (Senior Marketing Manager) a Michaela Doležalová (Senior Marketing Campaign Manager) z Alzy a v dresu Kooperativy reprezentoval Daniel Česar (Vedoucí odboru marketingové komunikace) s Jiřinou Krbcovou (Brand Manager).
Jak svojí účast v Brandmintonu hodnotí Daniel Česar: „Věřím, že dokážu pomoci s budováním značky, o co jí opřít, a jak jí strategicky rozvíjet. Navíc jsem strávil pěknou řádku let v mediálních agenturách, proto mi ani efektivní plánování médií není cizí. Ale jak nejlépe ztvárnit všechny myšlenky, aby zaujaly a přesvědčily k nákupu, to je pro mě pole neorané. Proto jsem rád, že jsem si to mohl vyzkoušet a na chvíli poznat, jaké to je být v kůži kreativce. A že jsem se v ní chvilku docela zapotil ;-)“
Týmy mají za úkol vymyslet printovou reklamu na produkt, který jim určí reklamní kolo neštěstí, a to tentokrát ukázalo na Korektor kocoviny. Druhé zatočení vybralo key message ve znění “Nejkrásnější dárek pro ty, na kterých vám záleží”. Tento finální brief oba týmy celkem zaskočil a bylo od začátku jasné, že rozlousknout tohle zadání nebude vůbec jednoduché.
Pořad není jen o samotném vymýšlení, ale i o pochopení toho, jak kreativa vzniká. Proto po krátkém rozkoukání následuje něco jako brainstorming, ve kterém moderátorky Klára Javůroková (WMC GREY) a Markéta Kolodžejová (Proboston) představují různé techniky vymýšlení.
Tým Alzy byl v lehké výhodě, protože mají interní agenturu, a tak jsou na vymýšlení s kreativci více zvyklí. Oba týmy nakonec na review přišli s jedním nápadem, který jim přišel nejsilnější. V Kooperativě na to šli přes emoce a lidi, zatímco v Alze se vydali cestou symboliky. “Největším kamenem úrazu bylo pro oba týmy vymýšlení headlinu a copy, přestože se to často zdá jako ta nejsnazší část,” komentuje průběh review Klára Javůrková. “Texty jsou nejbolestivější částí každý díl. Paradoxně si všichni myslí, že nejnáročnější je vymyšlení obrázku, ale vystihnout myšlenku do několika slov občas trvá fakt dlouho,” potvrzuje její kolegyně Markéta.
Ilustrace se ujal Vladimír Strejček ze studia Drawetc a tak si klienti mohli jako vždy vyzkoušet i to, jak správně ilustrátora nabriefovat.
O tom, kdo zvítězí v kreativním klání rozhodujete vy pomocí hlasování na Facebooku ADC.
“Myšlenka Brandmintonu, tedy to, že chceme přibližovat světy marketérů a kreativců je pořád stejná. Ale s každým dílem objevujeme nové věci, které chceme zlepšit a posunout. Protože ono se to nezdá, ale opravdu věci vidíme trošku jinak a je fajn hledat průsečíky. Do budoucna na tom chceme dál pracovat, aby si naši návštěvníci z téhle zkušenosti pak odnesli co nejvíc.” Zamýšlí se nad plány do budoucna Klára Javůrková. “Taky jsme zjistily, že největším strašákem klientů kupodivu není vymýšlení kreativy, ale kamery. Jakmile ale zjistí, jak uvolněná atmosféra na workshopu panuje, stres rychle opadne a ani je nevnímají.” Vyvrací plané obavy její kolegyně Markéta Kolodžejová.
Chcete si také vyzkoušet kreativní workshop a změřit síly s kolegy z oboru? Uvidíte, že jakmile si jednou vyzkoušíte roli kreativce, posune vás to i jako markeťáka. Přihlaste se nezávazně do dalšího dílu Brandmintonu na 1url.cz/@PrihlaskaBrandminton.
Do projektů je partnersky zapojená produkce Separation Films, Drawetc jako realizátor ilustrací, Marketing a Media v roli exkluzivního mediálního partnera, Biofilms rental poskytuje techniku a WMC Grey prostory pro natáčení.
14. 11. 2022