V dalším díle reklamní hitparády se Wilhelm a Miky vydali zpátky v čase, aby opět zažili nespoutaný život vysokoškoláků. Proto se i tohoto dílu produkčně ujali studenti VŠE pod vedením režiséra Dana Fréhara. Jako speciální host vystoupila v pořadu legenda české reklamy a jeden ze spoluautorů vítězné práce, Eda Kauba.
Na staré dobré časy svých studentských let, kdy život byl jeden velký večírek, si chtěli zavzpomínat naši dva vykutálení moderátoři. Jejich přání jim splní kouzelný záchod, který je dopraví na Vysokou školu ekonomickou v Praze. K jejich smůle to ale nebude až tak růžové, jak si zprvu mysleli. Jako speciální host si zde střihnul roli i Eda Kauba, kreativní ředitel agentury Espresso. Jeho práce pro Národní muzeum s názvem Bejvávalo dobře, která kromě vypravného spotu představuje i poutavé vizuály, zaujala porotce natolik, že ji v naší reklamní hitparádě jednoznačně zařadili na první příčku. Tento díl vznikl ve spolupráci s VŠE a Katedrou multimédií. Pod vedením režiséra a spolužáka Dana Fréhara si tak studenti mohli vyzkoušet celý produkční proces, se kterým se setkávají i velké profesionální produkce. Záměrem ADC bylo poskytnout mladým lidem možnost seberealizace a vyzkoušení si kompletního produkčního procesu a touto cestou je podpořit v jejich dalších počinech. Více o zkušenostech studentů jsme napsali na našem blogu.
Hráli: Miky - Miky Karas, Wilhelm - Pavel Wilhelm Přibyl, Studentka - Sviatlana Listratsenka, Eda - Eda Kauba; Komparz a výpomoc: Sofia Permiakova, Martin Barabáš, Marek Kukačka, Tereza Drinková; Produkce: Studenti oboru Multimédia v ekonomické praxi z VŠE, Scénář a režie: Daniel Fréhar, Kamera: Klára Hurtlová, Sound recording & mix: Magdalena Hemerková, Production manager: Jana Pokorná Valenčíková, Production coordinator, stylist: Monika Mrázová, Edit & grading: Radomír Šalda. Děkujeme Katedře multimédií VŠE za poskytnutí techniky a lokace. Poděkování patří také Biofilms za poskytnutí techniky.
O vítězných pracích rozhodovala porota ve složení: Honza Šimek, Freelance Creative Director, Propánajána; Radka Šubířová, Head of Marketing, HoppyGo; Aleš Mička, Independent Design Professional, Aleš Mička Design; Petr Voborský, Copywriter/Freelancer; Dejan Stajnberger, Creative Director, VCCP; Daniel Fréhar, student Multimédií a Freelancer/Videomaker; Nicole Lypinska, Creative Director, Addict; Václav Krbůšek, Režisér, NICE! a Martin Komora, Marketing Director z Mall Group.
1. MÍSTO: Kampaň pro Národní muzeum od Espresoo
Nová kampaň Národního muzea zpochybňuje přesvědčení, že v minulosti „bejvávalo dobře“. Chce podpořit své nové expozice. Využívá v ní lidové písně „Bejvávalo dobře“, kterou záběry evokující mnohdy bolestné historické zkušenosti zároveň zpochybňuje. Pod kampaní je podepsána agentura Espresoo s kreativním týmem ve složení Edy Kauby, Pavla Friše a Viléma Kabzana. Produkci zajistila společnost Creative Embassy, režie se ujalo duo Wolfberg.
„Jednoduchej nápad a moc hezká filmařina.“ Honza Šimek
„Musím říct, že jsem na základě toho videa celkem zvědavá, jak budou ty nové expozice koncipované. Asi se zajdu podívat...A asi ta kampaň/ spot teda funguje dobře!” Radka Šubířová
„Hezké obrázky, dynamická kamera.” Aleš Mička
„Krásná práce a poctivé řemeslo ve všech fázích. Muzeum si drží laťku, a protože jde o veřejné peníze, mám radost o to větší.” Petr Voborský
„Produkčně - epický. Režisérsky - velký. Insightově - správně. Ideově - OK. Ale od této party to bývalo lepší.” Dejan Stajnberger
„Baví mě nápaditost kontrastu mezi písní a obrazem. Jediné, co mi to kazí je, že spot mluví celou dobu většinou o nelehké době za světové války, ale na konci prezentuje mamuty a dinosaury. V tu chvíli jsem byl zmaten do jaké doby je vlastně expozice zasazena.” Daniel Fréhar
„Super provedení a storytelling, ovšem není pro mě zřejmé, co chtějí o nových expozicích říci. Samotná výstava, kterou má reklama promovat, se mi v tom trochu ztratila.” Nicole Lypinska
„Za mě super koncept s dobrým insightem a bezchybně jednoduchou a zároveň efektivní exekucí. 10/10.” Václav Krbůšek
„Už len kvoli tomu spracovaniu si to zaslúži byť v TOP 5. Nehovoriac o tom, že tá samotná idea je krásná a podnecuje k spoznávaniu historie.” Martin Komora
2. MÍSTO: Kampaň pro Prague Philharmonia od Jinej Gang
Agentura Jinej Gang ve spolupráci s Bistro Films natočili upoutávku na 28. sezonu PKF — Prague Philharmonia. Příběh z kavárny s herci Leonou Skleničkovou a Denisem Šafaříkem režíroval Marek Partyš. Spot pro Prague Philharmonia staví na myšlence, že ty nejkrásnější emoce jsou v hudbě a hudba sama.
„Toto ma baví. Ten kontrast sa podaril a mohol by fungovat aj za predpokladu, že divák nesleduje reklamu ako film ale skor mu beží na pozadí pri žehlení detských dupačiek.” Martin Komora
„Použít text od Jiřího Suchého, udělat z něj ještě větší doják než je, a pak to nakonec shodit barovým seladonem — ale jo, mě to baví.” Honza Šimek
„PKF semi perfektně vrylo do paměti. Miluji ty herce a jejich úžasný výkon.” Nicole Lypinska
„Tomu spotu se musí nechat, že mě nutí zamýšlet se nad tím, zda to celé bylo myšleno tak, že lidské emoce tak krásné a upřímné jako ty v hudbě nejsou...Nicméně za mě nepatří do TOP 5.” Radka Šubířová
„Toho týpka na konci jsem nepochopil.” Aleš Mička
„Krátké Kotkovo gesto v závěru sestřelí mladého Neckáře i s celou filharmonií. Pobavilo, je to ze života, ale pokud aftershot nepodtrhne hlavní sdělení, má pobavit jen agenturu a zůstat v šuplíku.” Petr Voborský
„Rozporuplná věc - z jedné strany dobrý koncept a originální 30s klasické pojetí lehce kazí herecká akce hlavního protagonisty, kterému na konci nevěřím, že už není divný. Kotek ve mě navíc vyvolává spíš otázky a zmatek. Nicméně oceňuji jinakost a kulturnost pojetí.” Václav Krbůšek
„Ó, nádherná kamero i skripte bez slangu. Ó, dojemná herečko i tak dobrý gangu. Jasně, i když je kritika dobrá, bude znít ještě líp, když v backgroundu pustíte orchestr. A klidně přidejte i tleskání publika.” Dejan Stajnberger
„Nefunguje to. A ten konec s Kotkem? Proč? Jako nepolíbený absolutně nechápu důvod. ” Daniel Fréhar
3. MÍSTO: Kampaň pro Rohlik.cz od B&T
Online supermarket Rohlik.cz nedávno přestavil svou vlastní privátní značku Maso! V kampani nyní apeluje na lidi, aby přestali jíst maso, které je „vylepšené,“ a vrátili se k tomu poctivému a přirozenému. Kampaň pochází z dílny pražské agentury B&T a tvoří ji primárně online spot a série OOH vizuálů. Produkci zajistila společnost Vernes. Režie se ujalo duo Mugshots, které tvoří Tomáš Brožek a Jindra Malík. Za kamerou stál Tomáš Kotas.
„Baví mě příběhová linie spotu. Dokonce naráží i na reálný problém. To, jestli je ale maso od Rohlíku, které je za dvě hodiny u vás doma, řešením, nebudu radši moc komentovat.” Daniel Fréhar
„Víc než maso — od rohlík cézet, ale jinak rozhodně solidní lepší průměr.” Honza Šimek
„Slušný standard.” Petr Voborský
„Ten story telling je skvelý. Povie mi všetko potrebné do 5 sekúnd ale aj tak ma to baví pozerať celú minútu.” Martin Komora
„Velkej VYKŘIČNÍK všemu v tomhle filmu. Insight VYKŘIČNÍK. Copy VYKŘIČNÍK. Režie VYKŘIČNÍK.” Dejan Stajnberger
„Je celkem vtipný, že v historickém průřezu zhoršující se kvality masa je zmíněn jako jeden z důvodů tohoto zhoršení i fakt, že to člověk "chtěl dřív"..a nakonec máme ve spotu dovětek "již za 2 hodiny u vás"...Navíc bych tomu asi vytkla i to, že vlastně o tom, proč a v čem je Maso! lepší pojednává spot docela dost vágně...Ale jinak mi to přijde v zásadě OK.” Radka Šubířová
„Animovaný letáček. Jednoduše zapomenutelné.” Nicole Lypinska
„Lehce toporně „zábavná“ exkurze do dějin lidské stravy je sice poučná, ale nedává mi žádné důvody proč věřit zrovna Rohlíku. Nicméně děkuji za info…” Václav Krbůšek
4. MÍSTO: Kampaň pro Českou spořitelnu od VMLY&R Prague
Po celé září komunikuje Česká spořitelna kampaní, v níž se zaměřuje na firemní klientelu. Obsadila do ní šest svých zákazníků ze segmentů drobných a středně velkých podnikatelů. Koncept stojí na myšlence, že za úspěšnými firmami stojí konkrétní úspěšní lidé, kteří jsou nedílnou součástí české ekonomiky. Každý den dokazují, že jsou #silnější a inspirativní. Kreativu zajistila agentura VMLY&R. Produkci obstarala společnost Creative Embassy. Režie se ujal Jan Švejkar.
„Reklama, která to myslela dobře, ale nedokázala se mě emočně dotknout. Tomuto stylu podbízivosti z komerčních úst bohužel nevěřím…i jako běžný český divák. Snaha o reklamu s dobrým srdcem se ale cení.” Václav Krbůšek
„Příjemně se na to dívá. Krásna hra se světlem. Dobrý timing kampaně. Není to tolik o cpaní značky na první místo jako spíše o povzbuzujícím poděkování podnikatelům a zároveň zdůraznění jejich nenahraditelnosti v ekonomice a to se mi líbí.” Daniel Fréhar
„Skvělý koncept, který je propojen s digitálními kanály a má provedení na vynikající úrovni. ” Nicole Lypinska
„Nic proti ničemu. Jak nefungují statické vizuály, tak spot je kus solidní práce.” Honza Šimek
„Není to sice nic super-inovativně-kreativního, ale message i exekuce je taková sympatická...” Radka Šubířová
„Tohle je takové budovatelské... ale hezky natočené.” Aleš Mička
„I když větší nápad nevidím, v téhle době asi dobře uchopená příležitost. Jako IČař mám dojem, že na mě banka myslí víc než Alena Schillerová, a to moc kreativního sádla ani nevyžaduje.” Petr Voborský
„Tento spot má pro mě má velku hodnotu, protože jsem se díky jemu dozvěděl, že moje sousedka Jana Vyhlídalová (majitelka obchodu Kidstown, která hraje v této reklamě) a její syn Adam jsou zdraví a OK… Neviděl jsem je celé léto a už jsem se bál, co s nimi je…Jinak, myslím si, že kreativci, kteří pracují na ČS už dokázali, že mohou být silnější, než tento spot, a proto vím, že se jim dál bude dařit.” Dejan Stajnberger
5. MÍSTO: Kampaň pro T-Mobile od Saatchi & Saatchi
Pořád a pořád a pořád online. Data zákazníkům T-mobile prostě už nikdy nedojdou, prezentuje operátor v kampani novú službu. Pod taktovkou režiséra Markuse Kruga, agentury Saatchi & Saatchi a produkce Adkolektiv vznikla unikátně natočená televizní reklama, která je doprovázena chytlavým zvukem od skvělého beatboxera Endrua.
„Musí se ocenit, že tato reklama může být i giff, spot, videoklip, celovečerák i nekonečný seriál, i giff, spot, videoklip, celovečerák, i nekonečný seriál, i giff, spot, videoklip, celovečerák i nekonečný seriál.” Dejan Stajnberger
„Tohle se nepovedlo. Ani nápadem, ani po vizuální stránce. Pokud bylo cílem, aby to bylo trapné, povedlo se.” Daniel Fréhar
„Exekučně je to zajímavý, ale úplně nemám pocit, že by mi to prodávalo tu message, že už mi data nikdy nedojdou..spíš mám pocit, že je to jak pohybovat se ve věčně zacykleným a zasekaným světě...” Radka Šubířová
„Hej mami, kdy jede ten autobus? ...tomu se můj syn pokaždé zařechtá. Ale je mu teprve 7 :-). Nápad se smyčkováním se mi líbí, jeho exekuce je taky nadprůměrná, zvlášť zvuk. Za mě asi nejlepší zářijový spot. Škoda, že si toho děje uvnitř není lehké všimnout. Připomnělo mi to starý klip od Michela Gondryho pro Chemical Brothers / Star Guitar. Kdo nezná, mrkněte na něj. Provedení je trochu „low-fi”, ale je zábava jak to ladí s hudbou a dá se na to koukat furt dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a dokola a ...dokola.” Aleš Mička
„Moc hezký, skvělá hudba a srozumitelné sdělení. Ale když si uvědomím, že jsem už v roce 2004 dělal rádio „Stáhni mi kalho… stáhni mi kalho…“ na T-mobile/data unlimited, tak jsme se v datech moc neposunuli.” Petr Voborský
„Prostě jen další reklama na telefonního operátora... Chci být zapomenut a nechci být limitován... ” Nicole Lypinska
„Hezkej nápad s loopováním a dost dobře spojený se zvukem. Endru je fakt borec, za mě: „patří do TOP 5“” Honza Šimek
DALŠÍ PARÁDNÍ KAMPANĚ ZA ZÁŘÍ, KTERÉ ALE V TOP 5 NEZAZÁŘILY
Kampaň pro McDonald’s od DDB Prague
McDonald’s odstartoval reklamní kampaň, v níž se soustředí na představení svého kuřecího portfolia – kuřecí burgery, wrapy i křídla. Staví ji na tom, že „občas je fajn vybočit z rutiny a udělat někdy něco jinak“. Komunikace cílí primárně na zákazníky, kteří v McDonald’s konzumují hovězí burgery, ale kuřecí si dávají jinde. Sekundární skupinou jsou poté milovníci kuřecího masa obecně. Kreativa kampaně pochází z dílny agentury DDB. Digitální část má na starosti Follow Bubble. Produkci reklamního spotu obstarala společnost Stink Films, režie se ujal Paco Cruz.
„Message, že "občas je fajn udělat něco jinak" není úplně nic unikátního, na druhou stranu je to z hlediska značky, jejího byznysu i standardního chování zákazníků vlastně celkem pochopitelný krok...a tohle zpracování je relativně zábavné a fresh..” Radka Šubířová
„Jednoduché, vtipné, nenásilné... Ale hlavne - message delivered. Sice neviem prečo by som si mal dať to kura namiesto kravy, ale pri najbližšej návšteve McDonald's to zistím. A možno si načešem aj ofinu doprava.” Martin Komora
Kampaň pro Jobs.cz od Outbreak
Nová kampaň pracovního portálu společnosti LMC od agentury Outbreak povzbuzuje ke změně zaměstnání. Kampaň pracuje se sdělením „Cokoliv může být znamení změnit práci. Volných míst je více než kdy jindy!“. Vybírá vtipné, zajímavé i banální každodenní okamžiky a říká, že každý z nich může být znamením, že právě teď máte změnit zaměstnání. Produkci reklamního spotu zajistila společnost Woobetz, režíroval je Vít Procházka. Na online a mediální části kampaně spolupracovali agentury TSM Global, SocialSharks a Fragile.
„Na to, že se dalo vymyslet cokoliv, tak mi smysl některých skečů uniká. Ale je to vtipné.” Aleš Mička
„Rád bych řekl “GOOD JOB”, ale je bohužel daleko víc znamení, které říkají, že tohle není tak good job než těch, který říkají, že je.” Dejan Stajnberger
„Reklama mě napínala, čekal jsem super pointu…ta ale nepřišla. Koncept o lidech, kteří hledají znamení k výpovědi vlastními činy mi přijde příliš zamotaný. Nicméně dávám body za pokus o jinakost.” Václav Krbůšek
Kampaň pro Krásno od WMC Grey
Chutné poklady Valašska ze společnosti Krásno prezentuje první televizní spot rodinného řeznictví z Valašského Meziříčí. Kampaň vznikla v kuchyni agentury WMC Grey. Spot krásně vyudil Vítek Procházka pod pokličkou zlínské IS Produkce.
„Použít tematiku folkloru a ještě aby to bylo vtipné je docela risk, ale podařilo se. Za mě to funguje.” Daniel Fréhar
„Maličko "přebarvená atmosféra", ale je to reklama, ne film, takže asi správně. Mně se to líbí a bude to fungovat.” Petr Voborský
Kampaň pro Gambrinus od McCann/Triad Advertising
Pivní značka Gambrinus z portfolia Plzeňského Prazdroje organizuje po českých hospodách Gambrinus Cup – amatérský turnaj v šipkách. Podporuje ho reklamní kampaní, jež je k vidění v televizi a na internetu. Návštěva hospody není jen o pití piva, ale i o skvělé zábavě kolem. Agentura Triad Advertising je spolu s produkcí Boogie Films a režisérskou dvojicí Novák&Nguyen podepsána pod digitální částí kampaně. Televizní část je dílem agentury McCann Prague a produkce Stink Films.
„Největší amatérskej — to je asi ten zásah. Spot se ještě dá, ale to dlouhé video je fakt tragický.” Honza Šimek
„I když se Gabrinusův vtipný brýlatý hospodský bavič trefil do černého, do zlatého to v AdParádě není. Do stříbra také ne. Třetí místo? Hm… Bramborová? Ne, ne, ta už je obsazená… Tak asi příště… Jinak dobrý!” Dejan Stajnberger
Kampaň pro Raiffeisenbank od Ogilvy
Raiffeisenbank opouští dosavadní černobílou komunikaci. Nový koncept vytvořil tým marketingové komunikace banky spolu s reklamní agenturou Ogilvy. Koncept je založený na otázkách, kdy na každou z nich je odpovědí „samozřejmě". Banka zdůvodňuje, že chce lidem „usnadňovat život". Režisérem spotů je Juraj Janiš. Realizaci natáčení měla na starosti produkce Boogie films.
„Koncepčně čistá klasika…bohužel nenadchne, ani neurazí.” Václav Krbůšek
„Cítím jemné chvenie. To asi v AirBank dostali nový brand tracking. Chápem, čo mi chce Raiffka povedať už len z tých jednoslovných billboardov. Ak sa im ten "promise" podarí naplniť produktami a zákaznickou skúsenosťou, vystačia si s týmto konceptom na pekných pár rokov a zákazníci ich za ten prístup budú milovať.” Martin Komora
„Tenhle typ reklam se mi už úplně překrývá. Je to furt dokola a dokola o nějakých benefitech, bonusech... Jediné co ty banky odlišuje je snad jenom vizuální identita.” Aleš Mička
8. 12. 2021